نور فاطمه noorfatemah
منوی دسترسی ها

امام حسین علیه السلام

اطلاعات اسلامی
سیمای امام حسین(علیه السلام) در احادیث پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)
سیمای امام حسین(علیه السلام) در احادیث پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)
امام حسین(علیه السلام) به مدت 7 سال در آغوش پیامبر بزرگ اسلام تربیت یافت كه در این 7 سال، آنقدر حضرت سفارش او و برادرش حسن (علیه السلام) را به مردم كرد كه كتابهای سنی و شیعه پر است از فضایل و مناقب این ... ...
چراغ فروزان هدایت
چراغ فروزان هدایت
پیامبر اسلام ( ص) :
" حسین چراغ فروزان هدایت و کشتی نجات امت است"
ای حسین ! ... ای سلاله پاکان
ای حسین ! ... ای عصاره قرآن
دیده دوستان و هم میهنان روشن ، که در طلوع ماه شعبان ... ...
امام حسین (علیه السلام) ، ملاك ارزیابی اعمال
امام حسین (علیه السلام) ، ملاك ارزیابی اعمال
عشق به حضرت سیدالشهداء علیه السلام زمانی كامل و منسجم است كه با رویكردی عالمانه نسبت به مقام و منزلت او و اهداف انقلاب سرخ و دین سبزش همراه باشد. پس باید او را شناخت تا عشق به او نیز حاصل آید.
اما ... ...
(میلاد حسین (علیه السلام) و خنده غمبار رسول (صلی الله عیله وآله وسلم
(میلاد حسین (علیه السلام) و خنده غمبار رسول (صلی الله عیله وآله وسلم
یک سال پس از ولادت با سعادت امام حسن (علیه السلام) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجری ، مژده میلاد فخر آسمان ، زمین و زمان حضرت امام حسین (علیه السلام) به رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) رسید. ولوله ... ...
اخلاق فردی و اجتماعی در كلام نور
اخلاق فردی و اجتماعی در كلام نور
یكی از ارزشها ، راستی و راستگویی است، و دروغ یكی از ضد ارزشها و مانع تكامل روح انسانی است، كه امام(علیه السلام) رهنمود داد:
" راستگویی عزت است و دروغگویی عجز و ناتوانی .
راز ، امانت است و ... ...
فضایل امام حسین علیه السلام
فضایل امام حسین علیه السلام
پاداش زیارت امام حسین علیه السلام
شیخ صدوق در كتاب " امالی" از عبدالله بن فضل روایت كرده است كه گفت: نزد امام صادق(علیه السلام) بودم كه مردی از اهل طوس وارد شد و از آن حضرت سئوال كرد: ای فرزند رسول ... ...
کلام جاودان
پيام مسيح
وَ إِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَ مُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُبِينٌ.
همانا من فرستاده خداوند به سوی شمایم تا آنچه پیش روی من است (تورات) را تصدیق کنم و بشارت دهنده به فرستاده ای باشم که پس از من می آیدو نامش احمد است. و چون با دلایلی روشن نزد آنان آمد، گفتند: این جادویی آشکار است. (صَفّ، 6)
+ ادامه مطلب
پند نیکان
حضرت فاطمه (سلام الله علیها)در تعریف امام علىّ (علیه السلام)فرمود
قالَتْ علیها السلام :وَ هُوَ الا مامُ الرَبّانى ، وَ الْهَیْكَلُ النُّورانى ، قُطْبُ الا قْطابِ، وَسُلالَةُ الاْ طْیابِ، النّاطِقُ بِالصَّوابِ، نُقْطَةُ دائِرَةِ الا مامَةِ.
او پیشوائى الهى و ربّانى است ، تجسّم نور و روشنائى است ، مركز توجّه تمامى موجودات و عارفان است ، فرزندى پاك از خانواده پاكان مى باشد، گوینده‌اى حقّگو و هدایتگر است ، او مركز و محور امامت و رهبریّت است.(ریاحین الشّریعة : ج 1، ص 93.)
+ ادامه مطلب
اوقات شرعی

ارتباط با ما
موسسه نور فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نظرات و پیشنهادات شما دوستان عزیز را ارج می نهد و هر گونه نظری که بتواند به رشد کیفی و ارزشمند تر شدن این پایگاه کمک نماید را با آغوش باز پذیراست . شما با پر کردن و ارسال فرم زیر (و تکمیل مشخصات کامل در صورت نیاز به تماس ما) یا ارسال ایمیل به آدرس ذیل می توانید این نقطه نظرات را در اختیارمان قرار دهید.
09127599599
info@noorfatemah.org
درباره ما
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور فاطمه زهرا سلام الله علیها با هدف نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و با تمسک به حدیث ثقلین و به اهتمام جناب آقای مهندس جعفر بهگوی وجناب آقای دکتر محمد علی مجدفقیهی در سال 1390 ه.ش فعالیت خود را در شهر قم آغاز کرد. پس از گذشت مدتی کوتاه از تأسیس مؤسسه و راه اندازی ساختمان اصلی، هیئت علمی مؤسسه اهداف خود را در دو بخش پژوهش و آموزش تعیین کرد. این اهداف مبنی بر نشر معارف اسلامی در موضوع معارف شیعه و معتقدات مخالفان دین
ارسال نظرات